Συχνές ερωτήσεις

  • Στο eclass χρησιμοποιείτε τον ιδρυματικό σας λογαριασμό, δηλ. τον  ίδιο λογαριασμό που έχετε για όλες τις e-υπηρεσίες του Πολυτεχνείου (Μηχανογραφικό, φοιτητολόγιο, email, ΕΥΔΟΞΟΣ, κτλ). Ο Ιδρυματικός Λογαριασμός Χρήστη (university ID) αποτελείται από το όνομα χρήστη (username) και τον κωδικό πρόσβασης (password), τα οποία είναι κοινά για όλες τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες που απαιτούν ταυτοποίηση και αυθεντικοποίηση.

    Για να αποκτήσετε πρόσβαση στην πλατφόρμα, επιλέξτε Είσοδος στην αρχική σελίδα του eclass. Θα μεταφερθείτε στην κεντρική υπηρεσία πιστοποίησης του Πολυτεχνείου (SSO), όπου θα πρέπει να δώστε το όνομα χρήστη και τον κωδικό πρόσβασης του ιδρυματικού σας λογαριασμού. Αν είναι η πρώτη φορά που χρησιμοποιείτε το eclass, θα δημιουργηθεί αυτόματα ο λογαριασμός σας.

  • Αν ανήκετε στο ακαδημαϊκό προσωπικό (μέλη ΔΕΠ, ΕΔΙΠ, ΕΤΕΠ, συμβασιούχοι 407, βοηθοί εργαστηρίων, συνεργάτες, κτλ) και θέλετε να ανοίξετε λογαριασμό με δικαιώματα εκπαιδευτή στην πλατφόρμα, ώστε να μπορείτε να δημιουργείτε και να διαχειρίζεστε ηλεκτρονικά μαθήματα, θα πρέπει, χρησιμοποιώντας τα ιδρυματικά σας στοιχεία (username/password), να κάνετε αίτηση για λογαριασμό εκπαιδευτή.

    1. Αν το μάθημα δεν υπάρχει στο eclass.
      1. Αν έχετε λογαριασμό με δικαίωμα δημιουργίας μαθημάτων στο eclass, μπορείτε να το δημιουργήσετε εύκολα, μπαίνοντας στο eclass και πατώντας στο κουμπί Δημιουργία που βλέπετε στην αρχική σελίδα του Χαρτοφυλακίου σας. Ακολουθώντας τον οδηγό, δημιουργείται το μάθημα, προστίθεται στο Χαρτοφυλάκιό σας και αποκτάτε αυτόματα δικαιώματα διαχείρισης σε αυτό, δηλ. μπορείτε να κάνετε ότι θέλετε με το συγκεκριμένο μάθημα.
      2. Αν δεν έχετε λογαριασμό με δικαιώματα δημιουργίας μαθημάτων, στείλτε email στην διαχείριση του eclass για να δημιουργηθεί το μάθημά σας και να σας ανατεθεί η διαχείρισή του. Σιγουρευτείτε ότι θα συμπεριλάβετε όλες τις απαραίτητες πληροφορίες (τίτλος, Σχολή, εξάμηνο, κωδικός προγράμματος σπουδών).
    2. Αν το μάθημα υπάρχει στο eclass.
      1. Αν θέλετε να αποκτήσετε πρόσβαση, ως διαχειριστής, στο υλικό ήδη υπάρχοντος μαθήματος. Στην περίπτωση αυτή θα πρέπει να επικοινωνήσετε με τον διδάσκοντα του μαθήματος στο eclass και να ζητήσετε να σας δώσει τα αντίστοιχα δικαιώματα, καθώς το υλικό που είναι αναρτημένο αποτελεί πνευματική του ιδιοκτησία. Αν δεν μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί του ή αν χρειάζεστε βοήθεια στις τεχνικές λεπτομέρειες, επικοινωνήστε με την διαχείριση του eclass
      2. Αν θέλετε να δημιουργηθεί ένα εντελώς νέο μάθημα στο eclass.
        1. Αν έχετε λογαριασμό με δικαίωμα δημιουργίας μαθημάτων στο eclass, μπορείτε να δημιουργήσετε ένα εντελώς νέο μάθημα, όπως και στην περίπτωση 1a. Καλό είναι να προσθέσετε στον τίτλο του μαθήματος το ακ. έτος που διδάσκετε το μάθημα, έτσι ώστε να είναι εμφανές για το ποιο μάθημα πρόκειται.
        2. Αν δεν έχετε λογαριασμό με δικαιώματα δημιουργίας μαθημάτων, στείλτε email για να δημιουργηθεί το μάθημα και να σας αποδοθεί το δικαίωμα διαχείρισής του. Σιγουρευτείτε ότι θα συμπεριλάβετε όλες τις απαραίτητες πληροφορίες (τίτλος, Σχολή, εξάμηνο, κωδικός προγράμματος σπουδών).
      3. Μπορείτε να επικοινωνήσετε με την διαχείριση του eclass, ζητώντας να απενεργοποιηθούν τυχόν άλλα στιγμιότυπα του μαθήματος με τον ίδιο τίτλο, ώστε να μην μπερδεύονται οι εκπαιδευόμενοι.
  • ΟΙ λογαριασμοί στο eclass έχουν συγκεκριμένη διάρκεια και ημ/νία λήξης. Μετά την ημ/νία λήξης (ή μετά την αποφοίτησή σας) ο λογαριασμός σας στο eclass γίνεται ανενεργός και δεν μπορείτε να συνδεθείτε. Όταν λοιπόν προσπαθείτε να συνδεθείτε, εμφανίζεται σχετικό μήνυμα στο πάνω μέρος της κεντρικής σελίδας του eclass.

    Αν είστε ενεργός χρήστης του Πολυτεχνείου και θέλετε να ενεργοποιηθεί ξανά ο λογαριασμός σας, κάντε κλικ στο "Παρακαλώ επικοινωνήστε με τον διαχειριστή για την ενεργοποίηση του λογαριασμού σας". Στη φόρμα που εμφανίζεται, συμπληρώνετε για ποιον λόγο ζητάτε την ενεργοποίηση του λογαριασμού σας και κάνετε Αποστολή.

    Το αίτημά σας παραλαμβάνεται και εξετάζεται (η ενεργοποίηση του λογαριασμού δεν είναι αυτόματη) και αν είστε ενεργός χρήστης του Πολυτεχνείου ο λογαριασμός σας θα ενεργοποιηθεί ξανά (το πολύ σε 24 ώρες). Σε κάθε περίπτωση θα σας αποσταλεί σχετικό email στον ιδρυματικό σας λογαριασμό

  • Μέσα από το eclass, δεν μπορεί να γίνει ούτε αλλαγή ούτε υπενθύμιση του κωδικού πρόσβασης για λογαριασμούς του Πολυτεχνείου Κρήτης (ιδρυματικοί λογαριασμοί). Οι τρόποι με τους οποίους μπορεί να γίνει αυτό, περιγράφονται στην σελίδα https://www.tuc.gr/index.php?id=11910

  • Τα αρχεία video μπορούν να ανέβουν είτε στα Πολυμέσα (προτιμότερο) είτε στα Έγγραφα. Και στα δύο υποσυστήματα, μπορείτε να βλέπετε τον διαθέσιμο αποθηκευτικό χώρο από την Επισκόπηση αποθηκευτικού χώρου.

    Για την καλύτερη οργάνωση του υλικού, στα Έγγραφα μπορείτε να δημιουργήσετε Φακέλους ενώ στα Πολυμέσα Κατηγορίες.

    Αν χρειάζεστε περισσότερο αποθηκευτικό χώρο είτε στα Έγγραφα, είτε στα Πολυμέσα, παρακαλώ στείλτε email. Σε κάθε περίπτωση όμως, το μέγιστο μέγεθος κάθε αρχείου που μπορείτε να ανεβάσετε δεν μπορεί να ξεπερνά το 1 GB.

    Μια καλύτερη λύση είναι, ιδίως για μεγάλα αρχεία, το υλικό να το ανεβάζετε στο OneDrive (ή σε κάποιο άλλο cloud drive ή πλατφόρμα όπως το YouTube) και στο eclass να βάζετε τον αντίστοιχο σύνδεσμο (link) μέσω της επιλογής Σύνδεσμος βίντεο στα Πολυμέσα ή Σύνδεση εξωτερικού αρχείου στα Έγγραφα. Με τον τρόπο αυτό, πρακτικά λύνεται κάθε θέμα αποθηκευτικού χώρου, καθώς μέσω του ιδρυματικού σας λογαριασμού έχετε 1 TB διαθέσιμο χώρο στο cloud (MS Office 365, https://login.microsoftonline.com/?whr=tuc.gr).

    Ένα  πρόσθετο πλεονέκτημα, στην περίπτωση που χρησιμοποιήσετε τον ιδρυματικό σας λογαριασμό και το OneDrive αντί για κάποιο άλλο cloud drive ή εφαρμογή, είναι ότι μπορείτε να επιτρέπετε την πρόσβαση, στα αρχεία/φακέλους που ανεβάζετε, στους πιστοποιημένους χρήστες του Πολυτεχνείου και μόνο.

    Περισσότερες οδηγίες μπορείτε να δείτε στο αντίστοιχο pdf.

     
Συχνές ερωτήσεις